Každým rokem přibývá motorkářů, což je již na silnicích znát. Nejde jen o to, že je jich čím dál více vidět, ale i o fakt, že ostatní účastníci silničního provozu s nimi musí počítat, což se ne vždy děje. Proto motorkáři musí při jízdě předvídat a obezřetně dávat pozor nejen za sebe, ale i za ostatní. Pravda, to by mělo platit pro každého, ale pro jezdce na motorce dvojnásob. Protože patří mezi nejzranitelnější účastníky provozu. Vedle výběru kvalitního oblečení, které dovede při nehodě ochránit, je třeba promyslet i výběr motorky. Je důležité dobře zvážit kubaturu a váhu motorky, na kterou stačí schopnosti jezdce. Příliš nízká kubatura přestane po pár měsících uživatele uspokojovat a brzo se začne poohlížet po silnější mašině. Naproti tomu příliš silná svádí začátečníka k jízdě nad jeho limit. To by mohlo vést k nehodě. Proto často bývá dobrou volbou obsah kolem 600 kubíků. Vedle dobrých osvědčených klasik v bazarech, jako je například Honda CB 600F Hornet, nebo Suzuki SV 650, je zajímavou volbou pro začátek scrambler od BMW. BMW G 650 Xcountry je velmi lehká a na ovládání příjemná motorka, která začátečníkovy odpustí jeho chyby. Při váze 150kg se ovládá téměř jako kolo. Snadno padá do zatáček a díky hmotnosti se zdá její výkon být vyšší, než je skutečných 39 Kw. Se svojí obratností je tento scrambler vhodný na každodenní dojíždění do práce, nebo na víkendové výlety. Přední zdvih 240 mm a 19 palcové přední kolo dokládají, že motorka zvládá i cestu mimo asfalt. Není to sice žádné enduro, ale na běžnou vyjížďku po šotolině je jako stvořená. Zvládne i přejezd přes dálnici, ale více jí sedí okresní silnice, kam vedle města přímo patří. Trochu nevýhodou je malá nádrž. 9,5 litrů není mnoho a 3 litry z toho je rezerva, takže se brzo po ujetí 100km rozsvítí. Výrobce uvádí spotřebu 3,4 l /100 km. Ve skutečnosti je třeba kalkulovat s přibližně 1litrem vyšší spotřeby. Na nádrž lze ujet kolem 200 km.