Jak jsem již zmiňoval, každý z nás už někdy nějaký takový citát neboli moto četl. Pokud opomeneme doslovný překlad do italského jazyka (čili motto = slovo) dostaneme význam, který vyjadřuje jakýsi jednoduchý text nebo heslo určené k motivaci.V dnešní době se můžeme setkat například s typickým „Keep Calm and…“ což znamená „buď v klidu a…“ tyto texty nejčastěji působí jako vtipné a osobně si nedovedu představit, že by se někdo doopravdy držel často až tak absurdních významů.Jaký mají na člověka vliv?Mnoho lidí má také nějaké podobné citáty doma. Otázkou zde ale je, zda jim slouží jako každodenní motivátor nebo pouze jako forma dekorace. Pokud jde o texty v anglickém nebo jiném jazyce, myslím, že mnozí lidé mnohdy často netuší, co jim vlastně visí doma na stěně.Existuje ale vůbec důvod, proč si lidé už po dlouhou dobu těmito „motivátory“ zkrášlují svá obydlí? Podle mě, se v tomto ohledu odráží potřeba vidiny nějaké naděje. Stejná odpověď jako když se zeptáte, proč většina planety věří v Boha. Člověk chce mít každý den při sobě něco, co ho nějakým způsobem namotivuje. Tím pádem, se ale můžeme snadno dostat k otázce, jestli jsou tedy mota pouhým placebo efektem nebo na nás skutečně pozitivně fungují.Mota využívané k propagaciMnoho současných firem používátakovéto krátké citáty k propagaci své firmy nebo svých výrobků. Určitě všichni známe moto nejmenovaného fastfoodového řetězce: „I´m lovin´ it.“ Jako příklad můžeme dále uvést „Simply clever.“ od tuzemského automobilového výrobce. Tyto citáty jsou krátké a většinou mají i nějakou pointu. Člověk si zapamatuje nejenom výrobek, logo značky nebo reklamu, ale často si vryje do paměti právě i znění takového mota. Což následovně nahrává dané firmě do karet.I ve státní sféře se můžeme setkat s motivačními citáty. Například všem Čechům známé: „Pravda vítězí.“