Logo je vlastně grafická značka, která reprezentuje nějakou společnost, organizaci či firmu. Bývá vyobrazeno na produktech, dokumentech, vizitkách apod. Slouží tedy ke snadné identifikaci a tvoří jakousi pomyslnou tvář. Při jeho tvorbě neváhejte požádat o pomoc zkušeného grafika a rozhodně na něm nešetřete. Jak by mělo vypadat kvalitní logo? Kvalitně provedené logo by mělo na první pohled zaujmout potencionální klienty a zákazníky. Vhodné je také, aby nějakým zajímavým a nenuceným způsobem nějak souvisela s hlavní ideou vaší společnosti či s jejím názvem, protože díky tomu bude snáze zapamatovatelné a lidé si jej následně lehce s danou společností spojí. Barevnost Při tvorbě loga je nezbytné si něco lehce nastudovat o psychologii barev, protože při nevhodně zvolených barvách můžete logo spíše odrazovat. Barevné odstíny vybírejte pečlivě a vždy uvažujte nad tím, co vám evokují a jak působí na vaši psychiku. Počítejte i možností černobílé varianty, jelikož ne vždy bude možné logo vyobrazit barevně. Kvalitně provedené logo by mělo působit vizuálně dobře jak v barevné, tak v černobílé verzi. Symbol nebo text? Ať už vaše logo tvoří nějaký symbol, obrázek či text, popřípadě jejich kombinace, tak myslete na kompozici. Správná kompozice by měla být vyvážená, avšak ne nudná nebo obyčejná. Mezi textem a symbolem by měla být přiměřená vzdálenost a správný poměr velikostí, který je však u každého loga individuální. Při volbě písma a jeho velikosti myslete i na to, jak bude výsledné logo vypadat v různých velikostech od centimetru až po několik metrů. To stejné platí i pro případný symbol nebo obrázek. Logo by mělo být stejně dobře čitelné na vizitce i na billboardu. Pamatujte, že méně je někdy více a příliš složitým obrázkům je lepší se vyhnout. Logomanuál Logomanuál je nezbytnou součástí každého loga, jelikož přesně definuje všechny jeho části. Bez něj by bylo nemožné zachovat ucelený vizuální výraz společnosti.